Akcje i projekty
Akademia Małego Człowieka
Mnóstwo nowych pomocy dydaktycznych trafiło do naszej szkoły. Było to możliwe dzięki przystąpieniu do projektu systemowego „Akademia Małego Człowieka” dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej.Otrzymane pomoce o wartości ok. 30 tys. złotych są przeznaczone do realizacji zajęć rozwijających zainteresowania uczniów uzdolnionych muzycznie oraz do gimnastyki korekcyjnej dla dzieci z wadami postawy.Zakupione pomoce są bajecznie kolorowe, nowe, jest ich bardzo dużo – dzieci na pewno chętnie będą z nich korzystać na zajęciach a same zajęcia nie okażą się trudną, ciężką nauką lecz przede wszystkim przyjemną, wesołą zabawą.
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA
W naszej szkole od 4 lutego 2013r. rozpoczęła się realizacja Projektu POKL "Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów w klasach I -III Szkół Podstawowych".
W projekcie bierze udział 11 uczniów i uczennic. Aby sprostać potrzebom i wymaganiom wychowanków szkoła zaproponowała zajęcia zgodne z indywidualnymi potrzebami uczniów. Zajęcia prowadzone są dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji oraz z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych.
Na ten cel szkoła otrzymała środki w wysokości 30.000 zł z przeznaczeniem na zakup pomocy dydaktycznych.
Zajęcia prowadzone są zgodnie z ustalonym harmonogramem i trwać będą do końca czerwca 2013 roku.
MÓJ PIERWSZY ROBOT
W roku szkolnym 2011/2012 w naszej szkole odbywały się zajęcia z projektu "Mój Pierwszy Robot". W wyniku przeprowadzonej rekrutacji wyłoniono po 16 uczniów, którzy uczestniczyli w warsztatach z robotyki. Warsztaty zaplanowano na 4 weekendy – w każdy weekend 12 godzin. Zajęcia odbywały się w szkolnej pracowni komputerowej (której wyposażenie zakupiono ze środków EFS w roku 2005) i były prowadzone przez 3 instruktorów zewnętrznych. Na każdych zajęciach był obecny nauczyciel-opiekun ze strony szkoły, p. Piotr Krawczyk.
Warsztaty obejmowały następujący zakres tematyczny:
•wprowadzenie w świat robotyki i elektroniki
•zbudowanie i zaprogramowanie swojego pierwszego robota od podstaw
•zapoznanie się z działaniem silników na podstawie robota Tribot (regulacja prędkości, wykorzystanie wbudowanych enkoderów, pomiar drogi, jazda na wyznaczoną odległość i obroty o wyznaczony kąt)
•poznanie zasad z zakresu fizyki, działania czujników takich jak czujnik do pomiaru kolorów, dźwięku, odległości
•programowanie w środowisku graficznym – oprogramowanie lego oraz w języku C++ (z którego korzystają również studenci politechniki)
•zbudowanie prostego układu elektronicznego
•zbudowanie własnego czujnika "smaku" i światła z dostarczonych elementów i podłączenie go do robota.
•ew. budowa skanera 3D oraz kompasu cyfrowego
•wyścigi i walki robotów
Uczestnicy podchodzili do warsztatów z wielkim zapałem i zainteresowaniem.
Na półmetku projektu, w maju-czerwcu zorganizowano konkurs plastyczny na wykonanie swojego pierwszego robota. Była to okazja do wspólnego spotkania uczestników projektu ze wszystkich szkół, sprawdzenia nabytej wiedzy i wręczenia nagród za osiągnięcia. Zwycięzcą konkursu został uczeń klasy piątej naszej szkoły Dawid Wiechowski.
We wrześniu zorganizowano wycieczki do Warszawy, w ramach których uczestnicy zwiedzali wraz z oprowadzaniem Centrum Nauki Kopernik, co miało na celu praktyczne poznanie nauk ścisłych: zjawisk fizycznych towarzyszących codziennej egzystencji człowieka, osiągnięć ludzkiej myśli technicznej, rozwoju cywilizacji, tajników ludzkiej psychiki i ciała. Mieli oni również tam okazję wykonać kilka doświadczeń naukowych.
W listopadzie przeszkolono natomiast 6 nauczycieli (12h) w zakresie obsługiwania sprzętu i prowadzenia zajęcia z robotyki.
Na zakończenie projektu zorganizowano spotkanie edukacyjne z pokazami eksperymentów z dziedzin nauk ścisłych. Rozdano certyfikaty uczniom i nauczycielom, a szkołom przekazano sprzęt, niezbędny do uruchomienia dodatkowych zajęć pozalekcyjnych w każdej szkole po zakończeniu projektu.
RADOSNA SZKOŁA
Dnia 22 grudnia 2009 została uroczyście otwarta i poświęcona sala zabaw. Ceremonii przecięcia wstęgi dokonali: Wójt Gminy Marek Kubaszewski, Dyrektor Szkoły Andrzej Koroś, przedstawiciel Rady Rodziców Agnieszka Decyk oraz uczennica klasy pierwszej Natalia Ogonowska. Poświęcenia sali dokonał ksiądz prefekt Paweł Błaszczyk.
Sala zabaw została utworzona w ramach programu rządowego „Radosna Szkoła”, który stanowi ważną część zmian w polskiej edukacji. Sala lekcyjna, w której uczą się dzieci sześcio i siedmioletnie została wyposażona w kolorowe, przyjazne i różnorodne pomoce dydaktyczne posiadające walory poznawcze i estetyczne. Zakupiono m.in. specjalne piłki, materace, trampoliny i tunele oraz inne przybory do rozwoju motorycznego dzieci. Pomoce dydaktyczne będą służyć do zajęć z koordynacji ruchowej oraz rehabilitacji. Po intensywnym ruchu i wyczerpującej zabawie najmłodsi mają również możliwość relaksu, odpoczynku i indywidualnej pracy. Do tego przyczynią się zakupione gry edukacyjne oraz materiały wspomagające rozwój mowy i myślenia.
Artykuły
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | |
---|---|
Data utworzenia: | 2018-02-15 |
Data publikacji: | 2018-02-15 |
Osoba sporządzająca dokument: | |
Osoba wprowadzająca dokument: | |
Liczba odwiedzin: | 1679 |