„Ku pokrzepieniu serc”- wycieczka edukacyjna do Warszawy

• Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

15 lutego 2018

Pierwszy grudnia na długo pozostanie w naszych sercach i pamięci.
W tym dniu wraz z opiekunami wyruszaliśmy do miejsca, w którym czas się zatrzymał- do Muzeum Narodowego w Warszawie.

Tu przed naszymi oczyma ukazał się wspaniałej i zachwycający świat sztuki.  Obrazy „mistrzów pędzla” Henryka Siemiradzkiego, Józefa Simmlera, Artura Grottgera, Wojciecha Gersona, Stanisława Wyspiańskiego i Jana Matejki dostarczyły nam wiele doznań estetycznych i emocjonalnych.
To również cenne źródło historyczne swą wiedzą historyczną mogliśmy się popisać przy obrazie Jana Matejki „Bitwa pod Grunwaldem”. Natomiast  w Galerii Sztuki Dawnej podziwialiśmy płaszcz koronacyjny króla Augusta III Wettyna oraz pasy kontuszowe z XVIII wieku, a w Galerii Sztuki Średniowiecznej zachwycaliśmy się Pietą z Lubiąża.
Po opuszczeniu budynku Muzeum Narodowego „wehikułem czasu” wyruszyliśmy w magiczną podróż po ulicach naszej stolicy.
Pani przewodnik wskazywała nam najciekawsze i najpiękniejsze obiekty architektoniczne Warszawy oraz w sposób ciekawy opowiadała o historii ich powstania.
Potem od Grobu Nieznanego Żołnierza spacerkiem udaliśmy się na Plac zamkowy. Swą przygodę z Warszawą zakończyliśmy wizytą w Bazylice archikatedrialnej Św. Jana Chrzciciel. Tu przy mauzoleum prymasa Stefana Wyszyńskiego podziękowaliśmy naszym sponsorom państwu Gąsior za zorganizowanie tej wspaniałej lekcji historii.